tisdag 5 juli 2011

Time just flies away..


Det blir sällan något skrivet här på bloggen nu. Känner att tiden inte riktigt vill räcka till till allt jag borde och vill göra. Men så är det, det är inte mycket att göra åt det. Just nu prioriterar jag annat än att sitta inne framför datorn. Barnen njuter för fullt av sitt sommarlov, och den senaste veckan har vi ju haft ett rent ljuvligt väder. Varmt och soligt, så man har inte kunnat göra annat än att njuta av det! Härligt härligt!
Vi har hållit på en del borta i det andra huset. I söndags var min äldste bror här och hjälpte oss att röja en del i trädgården. En massa träd, buskar och gräs försvann i ett nafs. Skönt att ha fått det gjort! Nu ser det åtminstone lite bättre ut. Tror att vi kan få till en riktigt fin trädgård där borta sen. Önskar bara att jag hade lite grönare fingrar så att säga. Jag har en förmåga att glömma bort att vattna och så - tyvärr.

I helgen som gick fyllde jag även år. Så jag blev uppvaktad med ljuv sång och presenter på sängen. När det kommer till paket så blir jag som ett litet barn igen, tycker att det är så kul med paket! Jag fick bl.a. kläder, en urgullig Miranda-nalle till min samling och choklad. Min lilla mamma och brorsan kom på besök, och då fick jag en otroligt fin orkideé. Me like a lot! Dom är så himla vackra!




Nu gäller det bara att hålla den vid liv åxå. Ska försöka att skärpa mej så gott jag bara kan. Förutom att vi tillbringade en del tid borta i huset, så hann vi med att äta lite gott. Eftersom jag är väldigt förtjust i frukt, så bjöd jag på en massa olika frukter och kex. Jättegott! Ananas och mango kan jag äta hur mycket som helst av, så ljuvligt smaskigt!





Nu på sommaren skulle jag nog kunna leva på bara frukt och bär. Jag har inte särskilt mycket matlust när det är stekhett ute, då är det mycket godare att smaska i sej frukt och bär tycker jag. Senare på kvällen åt vi rosa marsipantårta. Såklart att tårtan ska vara rosa när det är min födelsedag.
Hade en fin och trevlig födelsedag. Det enda som saknades var största tjejen. Hon är på besök hos sina kusiner i Falköping. Men hon kom ihåg sin gamla mamma i alla fall, och det gjorde mej glad!

Dagen bästa: Att jag vaknade utan huvudvärk - underbart!

Hoppas att ni alla får en fortsatt härlig dag!

PS. Jag måste ju bara tala om.. Den 22 augusti sätter jag mej på skolbänken igen. Det känns både jättekul och lite "nervöst". Ibland undrar jag vad jag har gett mej in på, men jag tror att det kommer att bli jätteskoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar