onsdag 28 december 2011


Ja.. så var julen över för i år åxå. Bara ett par dagar kvar innan 2012 gör entrè. Time just flies away!
Vi har haft en alldeles underbar jul här. Jag har absolut inget att klaga på. Det enda skulle vara att jag, som vanligt, stressade runt i affärer dagen innan julafton. Och det trots att jag, precis som alla andra år, hade lovat mig själv att bli klar i tid. Det lyckades jag inte med i år heller. Att det ska vara så svårt. I år bestämde vi oss för att fira självaste julafton på hemmaplan. I vanliga fall åker vi ju alltid hem till mina föräldrar. Men i år kände vi att vi ville ta det lugnt, inte flänga fram och tillbaka. Och det var skönt! Barnen fick öppna sina klappar i lugn och ro. Det är så otroligt kul att se deras miner när de öppnar sina paket. Speciellt när det innehåller något som dom så gärna har önskat sig. Jag och sambon öppnade ju åxå klappar. På julafton blir jag som ett barn igen. Jag älskar paket ♥


Det superfina luciatåget som minsta dottern har gjort ♥ ♥

Och jag blev nöjd, otroligt nöjd till och med. Jag fick en ny bärbar dator av min kära sambo. Det hade jag faktiskt inte räknat med, så jag blev både överraskad och jätteglad!! Sen fick jag en tjock, härlig munkjacka med stort Sons of Anarchy-tryck på ryggen och en topp med Sheldon Cooper ( i "The Big Bang Theory" ) på. Mina absoluta favoritserier! ♥ En stor ask med belgiska sjöfrukter ~ mums!! Så himlans gott! Men.. tro't eller ej, jag har faktiskt inte öppnat den ännu. Jag kan ju säga som så, varje gång jag ser den så vattnas det i munnen på mej. Jag fick även en bok, "Inlåsta" av Emma Donoghue, en väska till datorn,  ett örhänge, två handvärmare ( perfekt för mig som alltid fryser ), en mugg som det står "Best mum ever" och ett halsband som mellandottern hade gjort till mig i skolan.
Det verkar som jag har varit riktigt snäll. Jag är så nöjd, så nöjd!! ♥


Det är skönt med jullov, men jag måste faktiskt erkänna att jag saknar skolan lite, litegrann. Den 10 januari börjar jag igen. Till våren ska jag läsa Matte B, Rättskunskap, Samhällskunskap, Naturkunskap och Svenska B. Jag hoppas att kommande termin blir lika rolig och givande som höstens var.  Under hösten har mina planer ändrats litegrann. Jag var ju helt inställd på att läsa till förskolelärare. Men nu är jag mer inne på att utbilda mig till kurator eller psykolog. Som ni märker är jag inte helt säker, men just för stunden lutar det åt något av det i alla fall.

Som sagt så är det snart ett nytt år - igen. Jag önskar er alla ett riktigt fantastiskt 2012!
Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar