torsdag 7 mars 2013

 
Så var man äntligen på benen igen. Vi har legat knockade av magsjuka i flera dagar nu. Denna hemska åkomma! Jag, precis som alla andra, tycker att det är fruktansvärt!! Dock är det minst lika jobbigt att se mellantjejen drabbas av panik när hon vet att det är magsjuka på gång. Då menar jag verkligen PANIK! Hon är skräckslagen bara över tanken på att behöva kräkas. Jag lider verkligen med henne! Men på något konstigt sätt så lyckades hon att klara sig undan det. Vilket vi alla är glada över.

Magsjuka är förvisso inget direkt trevligt samtalsämne, men det är ett problem tycker jag. På småtjejernas skola har det kommit lappar i stort sett varenda vecka sen i höstas, om att det går magsjuka på skolan. Tar det aldrig slut!? Eller är det möjligtvis så att vissa föräldrar inte håller sina barn hemma de 48 timmar som är ”obligatoriska” efter magsjuka? DET retar mig! Varför ska alla vi andra bli drabbade av det? Måste vissa vara så egoistiska och bara se till sig själva? Låt för guds skull barnen vara hemma och friskna till ordentligt innan dom skickas tillbaks till skolan. Visst, barn frisknar till ganska snabbt och verkar pigga, även efter magsjuka. Men trots allt så smittar det även efter dom har piggnat till. Snälla, tänk på det! Vi har ändå klarat oss ganska. Detta är första gången på ett par år. Men jag vet familjer som drabbas av det gång på gång, och då blir det otroligt jobbigt.

Solen skiner för fullt ute och fåglarna kvittrar. Det blåser lite kyligt idag, men det kan jag ha överseende med. Bara solen är framme så är jag mer än nöjd! Jag tänker trots kylan och ta mig en promenad. Det behövs efter att ha varit instängd några dagar. Jag hoppas att en promenad ska få lite energi att återkomma. Jag behöver verkligen dra igång en ordentlig rensning här hemma. Och då menar jag ORDENTLIG RENSNING! Nu ska det bli gjort!!

Torsdag idag... vilket alltså betyder att det snart är helg. Det är dags att ladda upp för Melodifestivalen. Personligen har jag två favoriter, Ulrik Munther och Yohio. Två otroligt duktiga killar! ♥
 
Jag tror ändå att jag håller lite extra på Ulrik. Vi kommer att ladda upp med en massa godsaker och mysa här hemma i soffan och heja på allt vad vi kan.
 



1 kommentar:

  1. Usch och fy för magsjuka! Även om jag vet att det brukar gå över fort så finns det inget tillfälle då jag känner mig ynkligare än just då. Hu! Skönt att höra att ni mår bättre nu iallafall. Förhoppningsvis blir det inte mer nu.

    Det är trist det där när föräldrar inte låter sina barn vara hemma tills de är smittfria. Av hänsyn till andra men framförallt av hänsyn till sina egna barn som behöver de dagarna att hämta sig.

    Ja, det är härligt att solen visar sig och värmer gott. Våren är äntligen här och det är ljuvligt. :)

    Ta nu hand om er och hoppas att ni snart är på benen igen. Stor kram till er och njut av helgen.♥

    SvaraRadera