måndag 7 mars 2011

Det är KALLT!!

Idag är det riktigt kallt igen, och det suckar jag högt över! Igår hade vi ett så otroligt skönt vårväder, solen sken och det var riktigt varmt och skönt. Och idag är det grått, blåsigt och kallt igen. Jag vill ha vår, jag vill ha solsken, jag vill ha värme..! Jag vet - det kommer så småningom. Det känns som att denna vintern har varit väldigt lång, förmodligen för att det började så tidigt. Jag gillar dom första vinterdagarna.. när den första snön faller, det är både mysigt och fint. Men nu är det varken särskilt mysigt eller fint längre, bara tråkigt och kallt. Nu väntar jag ivrigt på dom första vårdagarna. När solen tittar fram, fåglarna kvittrar, asfalten är framme igen.
Åhh, så härligt det ska bli!

Idag har jag tänkt att roa mig med att tvätta. Måste få tvättat det jag har tänkt att använda i morgon, då är det dags för min morbrors begravning. Det känns jobbigt! Men på något sätt ska vi väl kunna ta oss igenom den dagen också, det måste man ju. Alla mina tankar går till hans anhöriga. Allt gick så väldigt fort, så jag tror inte man har fattat riktigt än vad som hände.

Det som dock gör mig glad idag.. fortfarande, är att Liverpool slog United med 3-1 igår. Matchen var riktigt bra tycker jag, och min stora favorit Dirk Kuyt satte alla tre målen. Han är en riktig fighter, och det var roligt att det var just han som gjorde målen.
Dagens bästa ( även om det var igår ); Dirk Kuyt!

Ha en fin dag allihop!
Kram



1 kommentar:

  1. Vad tråkigt med din morbror Sanna. Jag skickar styrkekramar till er alla och hoppas att det blev en fin begravning.

    Jo, vintern har allt varit lång och envis och hela kroppen skriker efter vår nu. Här nere i Skåne är det ju officiellt vår nu så visst är det lite förvånande att titta ut och se att det snöar idag. Nu vet jag ju att det tack och lov bara är tillfälligt, men iallafall det känns som lite onödigt. ;)

    Kram på dig

    SvaraRadera