torsdag 10 mars 2011

Ännu mera snö och vinter..

Ute snöar det för fullt just nu. Så jag antar att det inte blir någon vår idag heller. Stora, stora snöflingor faller ner i mängder. Det verkar som dom flesta är trötta på snön nu. Barnen suckar för fullt här, och jag suckar ännu högre. Som om det inte vore nog med att det snöar, det blåser riktigt kallt också. Jag har verkligen ingen lust att gå ut i detta vädret!
Nu väntar vi ivrigt på våren allihop här!

Vi tog oss igenom min morbrors begravning. Det var jättefint, och prästen sa såna fina saker. Som han sa, i och med att det gick så fort så känns allt så overkligt. Man kan inte förstå att han är borta. För några veckor sen träffade vi ju dom, och nu var det alltså begravning. Ofattbart! Livet kan verkligen ta slut snabbt. Det är en himla läskig tanke tycker jag! Visst - alla vet att vi ska dö nångång, men det går aldrig att förbereda sig inför döden.
Jag är rädd för döden!! Jag är rädd för att jag ska dö, för att mina nära och kära ska dö, för att jag inte vet vad som händer efteråt. Tanken på döden skrämmer mig enormt.
Tyvärr så är jag ju en sån person som alltid oroar mig för allt som kan hända. Något som jag försöker att ändra på, men det är lättare sagt än gjort.

Idag fick jag ännu en underbar teckning av minsta tjejen :) Det om något värmer i mamma-hjärtat! Hon är så duktig på att rita min lilla tjej. Denna föreställer henne och grisen hon så gärna vill ha. Och jag måste erkänna, om vi bara kunde så skulle jag åxå gärna vilja ha en liten minigris. Efter att ha sett förra årets julkalender blev vi alla så förtjusta i lilla "Pyret", ett sånt underbart litet sött djur! I lördags var vi på bio och tittade på "Hotell Gyllene Knorren Filmen". Den var jättebra - rekommenderas varmt! Och efter att ha sett den ville vi ju ha den lilla grisen ännu mer. Hon är bara så söt!!
Men åter till teckningen.. eller teckningar överhuvudtaget. För det får jag MÅNGA! Jag har inte hjärta till att kasta något av det barnen har gjort genom åren. Alla teckningar, pyssel och saker finns kvar. Och med tanke på att största tjejen nu är snart 13år, så finns det mycket!! Ett litet problem är bara, vart gör man av allt? Någon som har några bra förslag?

Nu ska jag och barnen mumsa i oss jordgubbarna jag inhandlade igår. Dom luktar såå gott.. det är nästan så jag känner lukten bara av att titta på bilden. Hoppas nu bara att dom smakar lika gott som dom luktar.
Dagens bästa: Dotterns underbara teckning helt klart.
Ha en härlig dag allihop!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Våren är på väg! Jag lovar! Så håll ut kära du. :)

    Det är inte lätt det där med döden. Något vi alla vet att vi kommer drabbas av men som samtidigt är så svårt att prata om och att förhålla sig till. Jag förstår din rädsla för döden för jag har själv varit där och visst kan den där dödsångesten skölja över mig än idag. Men inte lika ofta längre och det är äldsta dottern och hennes syn på livet och döden som ar hjälpt mig där. Att vi får se det som en spännande resa där allt är möjligt. Och att det inte lönar sig att gå och vara rädd för något som vi iallafall inte kan påverka.Utan leva här och nu så gott vi kan. Lättare sagt än gjort, men visst är hon klok i sitt sätt att tänka?

    Vilken underbar teckning! :) De är guld värda alla de där teckningarna från barnen. Tyvärr har jag inget bra tips. Själv har jag sparat varenda en i lådor med deras namn på. Jag kan inte göra mig av med dem så jag sparar dem. De är gjorda med så mycket kärlek och omtanke. Det är en del av deras liv och när de blir vuxna får de själva avgöra. Tills dess får de sparas här. :)

    Ha en riktigt fin dag vännen och hoppas att snön ger med sig snart.

    Kram Lotta

    SvaraRadera