måndag 11 april 2011

En underbar helg!


Åhh.. vilken underbar helg som har passerat. Vi har haft ett sånt ljuvligt väder, jag har verkligen njutit av varenda liten sekund. Nu är det vår på riktigt - toppen!! Har upptäckt att både påskliljorna och tulpanerna snart slår ut. Två otroligt fina blommor! Dock brukar rådjuren komma och käka upp mina tulpaner.. det är inte lika kul. Det är tydligen tacken det för att jag matar dom hela vintern. Hoppas att jag får ha dom kvar och får njuta av dom i år! I lördags var jag uppe med tuppen, for bort till logen och var med på vårstädningen där. Jag och ett gäng till hamnade på att städa stugorna. Vi plockade ut allt, skakade, dammade, borstade och moppade.. det gick som en dans. Riktigt trevligt hade vi det åxå. Vädret kunde ju inte ha varit bättre! God mat och god fika fick vi mellan varven, och när allt var klart tog jag och mina två minsa tjejer en härlig promenad hem. Massor av tussilagon fanns det i vägdikena.



Vi som har varit med och städat får som tack gratis inträde på logen, och det tackar åtminstone inte jag nej till. I sommar blir det bl.a. Lasse Stefanz, Rolandz och Larz Kristerz. LS har jag varit på många, många gånger.. och dom är mina favoriter. Jönsson har en otroligt fin röst! Just nu ser jag mest fram emot att gå på Rolandz. Gillar dom, och Robert Gustavsson är ju helt underbar enligt mig!! Den mannen tycks vara bra på precis allt han tar sig för.
I alla fall så åkte vi bort igen till logen lite senare framåt kvällen, där var det dags för årets första grillnign ute. Så gott, så gott! Visst smakar det extra gott att sitta ute och grilla?! Det var en trevlig kväll och jag fick mig många goda skratt.
Igår var det träningsdags igen, och då körde vi barnen mot oss föräldrar / ledare eftersom truppen var så pass liten. Det blev svettigt värre kan jag säga. Men SKOJ var det.. jag älskar ju att spela fotboll. Är alltid orolig för om mitt knä ska hålla eller ej, men igår gick det bra i alla fall. Tog en sväng till Torp, handlade en del presenter till största tjejen som fyller 13 på onsdag. Och jag hann även med en härlig promenad och att städa ena bilen. Det är ju nästan så att man får lust att städa bilen när våren kommer.. men bara nästan alltså..


Dagens bästa: Den härliga fikastunden i solväggen.

~ Åsikter är som spikar, lätta att slå i, svårare att dra ur ~

1 kommentar:

  1. Vilken fin helg ni hade och vad ni hann med mycket i det vackra vädret. :) Jag hoppas att den kommande helgen blir lika fin den. :)

    Även här har vi problem med att rådjur och hjortar äter upp tulpanerna. Just tulpaner tycks vara rena rama godiset för just dessa djur. Det blir inte mycket tulpaner irabatterna jag får nöja mig med att köpa dem i bukett och ha em inomhus istället. ;) Däremot tycks de avsky påskliljor så de har vi gott om i rabatterna. ;)

    Ett stort grattis i efterskott till er stora tjej! :) Jag hoppas att hon hade en härlig födelsedag med rejält firande. Tänk vad stor hon har blivit. Inte klokt vad fort tiden går.

    Sköt om dig fina du och ha en härlig helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera