fredag 15 april 2011


Jaha.. tänk att då var det fredag igen. Dom senaste dagarna har det varit full rulle, och ett sånt skönt väder så jag har inte haft någon lust till att sitta vid datorn. Jag vill mycket hellre vara ute och njuta så mycket som möjligt av solen och värmen. Härligt, härligt!
I tisdags kom vi äntligen iväg till ridskolan. Och jag kan lugnt säga att det var en GLAD tjej som var där och red. Hon fullkomligt sken upp hela stallet, jag blev alldeles tårögd av att se henne vara så glad. Naturligtvis var det pirrigt när det var första gången, men hon fick en väldigt lugn och fin häst - Bam Bam - så det var inga problem alls. Vi var ju inte riktigt så hajja på att sätta på sadel och betsel.. men det lär vi oss nog snart antar jag. Jag är ingen häst-människa, och har aldrig varit det, men det var många fina hästar där och två jättesöta långhåriga katter som verkade dyka upp precis överallt och ville kelas med. Just nu blir det mycket prat om hästar och ridskola här. Hon är så uppspelt över det.

  
Vi har även hunnit med att fira äldsta tjejen som blev tonåring i onsdags. Jag kan fortfarande inte fatta att hon redan är tretton år!! Hur fort har inte dom åren gått?!! Skrämmande! Det verkade i alla fall som att hon var nöjd med sin födelsedag och alla presenter som hon fick. In i det sista sprang jag runt på jakt efter presenter, speciellt efter en sparkdräkt ( ..som jag kallar det, onepiece heter det ju ) och till slut så hittade jag äntligen en på Gina Tricot. Den ser ju himla go ut, men personligen skulle jag inte ta på mig en sån. Dottern däremot blev superglad över den.

( en liten del av hennes presenter )

Nu är det en ny helg att njuta av. I morgon ska vi bort till "andra huset" och fortsätta röja. Finns mycket att fixa med så den dagen lär ju gå fort. På söndag är det träningsdags, sen kommer mamma och min äldste bror hit. Då ska vi bl.a. spela fotbollsgolf, det ska bli skoj! *me like* Hoppas att det blir lika fint väder denna helgen som det var förra.
Dagens bästa: Barnens härliga påskpyssel

Hoppas att ni får en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar