tisdag 26 april 2011

Vilken underbar påskvecka!!


Åhh.. en sån underbar påskvecka vi har haft!! Barnen har haft påsklov, sambon har haft ledigt och vädret har bara varit så ljuvligt. Bättre har det inte kunnat vara!! Och som vi har njutit - på alla möjliga sätt. Det har varit soligt, varmt och fint hela veckan, så vädret kan man verkligen inte klaga på. Det har varit så underbart skönt! Det är så skönt att slippa ta på sig en massa kläder för att inte behöva frysa. Nu är det shorts och linne, klänning eller kjol som gäller ~ härligt! Och jag njuter verkligen av att kunna gå barfota!


Och alla dessa underbara blommor.. det är så vackert, så vackert! Underbara färger och ljuvliga dofter överallt. Emellanåt slår det en hur vackert det verkligen är! Det är så lätt att bara se dom, och inte tänka mer på det. Men denna veckan har jag verkligen njutit av allt vackert som finns ute nu!!
Två dagar har vi tillbringat hemma i Falköping. Det må vara 11år sen jag flyttade därifrån nu, men det kommer alltid att vara HEMMA för mig. Jag älskar att komma hem och ladda batterierna! Det är så lugnt och fridfullt där, man kan inte annat än att NJUTA! Jag älskar att vara omgiven av alla djuren.. kossor, får, katter, hundar, hönor.. det är landet det! En av dagarna där hemma var jag på dop, min kusins tvillingtjejer döptes. Det var ett fint dop, dom var bara så söta och hur duktiga som helst. Två små tjejer som ser nästan exakt likadana ut. Det har jag alltid velat ha, men så blev det inte. Jag fick istället tre underbara tjejer, som både är lika och olika varann till utseende och sätt. Mina ögonstenar!


Vi har även hunnit med en hel del borta i "andra huset". Jag önskar så att vi vore klara snart, så att vi kan flytta dit. I can`t wait! Snart ska vi sätta igång och fixa i ordning övervåningen. Det är nu det roliga börjar! Att rensa, riva ut mattor och tapeter och så är inte så fasligt roligt om någon frågar mig. Men att fixa i ordning det precis som man vill ha det och inreda - det är roligt det!!



Igår tog faktiskt två av tjejerna sitt första dopp i havet, den tredje nöjde sig med att bara doppa fötterna.
Om mamma badade? Absolut inte! Jag är världens badkruka! Det vill till många mer grader i vattnet för att jag ska gå i kan jag säga. Men tjejerna kastade sig i och tyckte att det var riktigt skönt. Själv njöt jag och sambon av att sitta och glassa i solen. Det var inte dumt det! En härlig eftermiddag blev det.







Det härliga vädret håller ju fortfarande i sig. Tänkte att jag ska ta mig en promenad innan barnen kommer hem. Då ska jag och mellantjejen plantera lite blommor här. Var absolut tvungen att vänta på henne fick jag order om innan hon knallade iväg till skolan imorses. Hon är tokig i blommor och gillar verkligen att plantera och sköta om dom. ..undra vart hon har fått det ifrån?! Det kan inte vara från mamma i alla fall, jag har tyvärr inga gröna fingrar. Kanske kan det vara så att det kommer från farmor. Hon och tjejen höll på mycket med blommor medan hon levde. C tyckte så mycket om det. Så jag tycker det är trist att jag är så dålig på detta med blommor, att jag inte kan fortsätta i samma spår som hennes farmor och hon gjorde tillsammans.

Dagens bästa: Alla underbara vitsippor här utanför - så otroligt fina!!

Hoppas att ni alla får en riktigt ljuvlig och solig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar