onsdag 27 april 2011


Idag är det inte lika varmt, ett riktigt väderomslag har det blivit. Idag regnar och blåser det, och termometern visar bara 13 grader. Men jag tycker faktiskt att det är lite skönt med en sån här dag emellanåt. Jag klagar absolut inte på det underbara vädret vi har haft den senaste tiden!! Men med en sån här dag emellanåt så får man lite gjort. Jag hade en enorm tvätthög att ta hand om, nu är allt det hopvikt och inlagt i garderoberna. Jag har dammsugit av alla golven, och ska torka av dom åxå. Lika bra att passa på, för när det är fint väder är jag mycket hellre ute och njuter av det.



Igår var det dags för mellantjejens ridskola igen. Hon lyser fortfarande upp hela byggnden när hon sitter på hästen, hon ser så otroligt glad och stolt ut. Det värmer verkligen i mammahjärtat! Vi har redan skaffat oss en favorithäst ~ Bam Bam heter han och är bara så fin och snäll. Igår blev hon liite besviken, för första gången fick hon en annan häst istället för Bam Bam. Denna hette Sandic och var minst lika snäll. Men morötterna som vi hade med oss dom fick Bam Bam. En gosig kisse finns där åxå, och den har visst fattat tycke för mig. För jag lyckas inte att "bli av med den". Jag är egentligen ingen kattmänniska, men visst är dom söta och goa. Det största problemet är bara att jag inte tål dom, börjar att nysa som en tok och ögonen kliar som bara den. Men det är ändå svårt att låta bli att kela med dom.



Något som är otroligt sorgligt är att en liten tjej har gått bort. Jag har följt hennes kamp på nätet ett bra tag nu, men nu har den tagit slut. Jag tycker att det är så otroligt ledsamt, och det gör ont i hjärtat på mig! Mina tankar går till hennes familj! Jag hoppas att dom orkar att ta sig vidare på något sätt. Livet är verkligen inte rättvist! Lilla fina tjejen...


Dagens bästa: Lukten av tvätten som har hängt ute ~ luktar ljuuuvligt!

Hoppas att ni alla får en mysig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar