måndag 13 juni 2011

Snart är det sommarlov!


Nu är vi inne på slutklämmen här. I morgonkväll har barnen skolavslutningen. Sen har dom ett helt långt härligt sommarlov framför sej. Det är dom verkligen värda! Lata dagar då dom kan göra precis det dom vill - härligt! Lite är det dock kvar som ska fixas innan avslutningen. Ikväll ska jag färga håret rosa på största tjejen. Det blir inte hela håret, utan bara "det långa i bak". I morgon ska dom två små sättas i frisörstolen, så dom kommer att vara alldeles nyklippta och fina inför kvällen. Blommor till fröknarna fixar jag i morgon åxå. Sen tror jag att det mesta är klart. Jag tror inte, och hoppas, att jag har glömt något.
I helgen har det varit fullt upp i stort sett från morgon till kväll. I fredags begav vi oss mot Skövde, det var dags för min äldsta systerdotter att ta studenten. Hon var så fin och glad! Vi hade en riktig tur med vädret ( i alla fall vi som tittade på ), inte förrän dom klev på vagnen öppnade sej himlen. Skönt i alla fall att det var uppehåll i stort sett hela tiden. Efteråt åkte vi mot Falköping, och kalasade. Det bjöds på en underbart god potatissallad med äpple och rödlök ( den var verkligen supergod! ) , kassler och sallad. Och lite senare blev det en jättegod marängtårta med hallon och riven choklad. Allt var så himla gott!! 


Nästa fredag är det dags för studentfirande igen. Då är det min brorsdotters tur, så då styr vi kosan mot Skara. Hoppas att det blir soligt och fint den dagen.
I lördags var det sista ridlektionen för C inför sommaren. Något hon inte tyckte var roligt alls, hon saknar redan hästarna. Dom fick bl.a. rida en bana, och det klarade hon galant. Hon har lärt sej mycket på denna korta tiden, hon är jätteduktig. Och fortfarande skiner hon upp hela stallet när vi är där, hon ser så lycklig ut när hon sitter där uppepå hästen.
Vi har även hunnit med att kika på fotboll och greja borta i huset. Dagarna går så otroligt fort, dygnet skulle verkligen behöva ha fler timmar! I torsdags firade vi minsta tjejen, då fyllde hon 8år. Som vanligt blev hon väckt av ljuv sång ( eller ja, ljuv och ljuv.. det kanske var till att ta i ;) ) och sen blev det lite paketöppning innan det var dags att rusa till bussen. Det blev mer paket och tårta på kvällen. Det känns ofattbart att min minsta tjej redan är 8år. Hon verkade i alla fall nöjd och glad över sin födelsedag, och det är huvudsaken. Kalas för kompisarna får det bli lite längre fram. Det är inte rikigt bestämt när än, men två helger framöver nu är vi fullbokade så det får bli efter det.



Förra onsdagen tog jag och lilltjejen en sväng till köpcentrat medan största tjejen tränade. Passade på att åka dit eftersom Nicke Borg var där och uppträdde. Gillar hans "Leaving home". Han spelade den och ett par låtar till, men när det var dags för skivsignering då fortsatte vi till hästbutiken. Passade på att inhandla ridstövlar, byxor, strumpor och handskar eftersom det var 20% på allt.



Jag har ju glömt att berätta att jag har sökt till Komvux till hösten. Så förhoppningsvis börjar jag att plugga den 22 augusti. Jag ser faktiskt fram emot det. Då ska jag läsa engelska, svenska, matte och psykologi.
Men nu är det dags att bege sej från datorn och fixa i ordning lite inför kvällen. Det är dags för vårfest med minsta tjejens klass. Hoppas att det det blir uppehåll!

Dagens bästa: Sambons gulliga sms :)

Ha en finfin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar