onsdag 8 juni 2011

Just idag gillar jag..



* Musik gillar jag ju såklart varje dag! Tror inte att jag skulle klara mej utan musik ärligt talat. Men just idag är det 3 stycken låtar som är lite sådär extra bra, och som redan har spelats här flera gånger under dagen. "Tonight`s the night" med Martin Stenmarck, "Boys don`t cry" med Ulrik Munther och "Coconut tree" med Mohombi feat Nicole Scherzinger. Tre riktigt bra låtar enligt mej! Den sistnämnda lär säkert bli en riktig sommarplåga. Ulrik är inte gammal, men vilken röst killen har! Den fastnade jag för redan när han vann Lilla Melodifestivalen.


* Något annat som jag gillar varje dag är choklad. Det är smaskens det! ;) För er som inte har provat Marabou´s nyhet CARIBBEAN, så kan jag rekommendera er att göra det. Den är riktigt, riktigt god! Mjölkchoklad med kokosflingor och torkad banan - gott gott! Jämfört med Marabou Mango som tyvärr var en flopp ( i övrigt så älskar jag mango, men den chokladen var ingen hit alls ), så är denna jättegod!


* Doften av syrener, så ljuvlig! Det luktar verkligen SOMMAR! Det finns nog inget som doftar så gott som syrener, och inte gör det saken sämre att dom dessutom är vackra.


* Tv-program finns det ju många att välja på, vissa bra och vissa mindre bra. När sambon började kolla på "Smallville" tyckte jag att han var lite töntig som satt och kollade på Stålmannen.. Numera sitter hans tydligen lika töntiga flickvän och kollar åxå ;) Det är en bra serie! Dessutom får den ett extra plus i kanten eftersom Tom Welling, som spelar Clark Kent, är så fin!


* Att "Yogi Björn" snart kommer ut på DVD. Jag och lilltjejen var och såg den i 3D på bio, och det var en väldigt rolig och bra film. Väntar på att få se den igen! Tur att man har små barn så att man fortfarande kan gå på bio och se såna här filmer ;)



* Att jag har 3 roliga saker att se fram emot i augusti. Redan första dagen i augusti beger jag och sambon oss till Oslo för att se Liverpool FC spela. Det ska bli riktigt kul.. vilken stämning det kommer att vara! Den 6:e ska jag och lillasyrran se Diggiloo. Vilka som medverkar i år syns ju på bilden. Jag personligen ser mest fram emot att se Magnus Carlsson. Och den 10:e åker jag och min äldste bror upp till Eskilstuna för att än en gång se Alan Jackson. Vi var där 2009 när han spelade i Sverige för första gången, och det var en riktig upplevelse! Han är så otroligt bra, och han har den absolut finaste country-rösten! Så nu hoppas jag såklart att denna spelningen kommer att bli minst lika bra!

Ha en fortsatt finfin dag allihop! Det tänker jag ha ;)

Bilderna på M. Stenmarck är tagna av min lillasyster, syren-bilden är min. Resten är lånade från nätet.

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Vad roligt att läsa om några av dina favoriter! :) Och vad mycket roligt som händer för dig i augusti. Jag förstår att du längtar. :) Men förhoppningsvis väntar en mängd med roliga saker även nu i juni och juli. :)

    Marabou-chokladen smakade jag faktiskt för första gången nu i helgen. Jag var lite tveksam innan eftersom jag inte gillar banan i godis och mat, men jag blev positivt överrskad. Kanske för att banansmaken inte är så stark utan det smakar mest choklad och cocos. :)

    Jag hoppas att ni får en härlig vecka vännen med mycket sol och värme! :)

    Stor Kram
    Lotta

    SvaraRadera