måndag 29 augusti 2011


Det är inte klokt vad fort en vecka går. Jag har redan avklarat min första vecka på Komvux. Och än så länge kan jag säga att det är jättekul! Det tar ju lite tid, att komma in i allt och lära sig schemat. Böcker ska köpas och läxor ska kommas ihåg. Samtidigt som barnen kommer hem med lapp efter lapp, scheman och telefonnummer ändras, läxor hit och läxor dit. Det har varit ett riktigt virr varr, men nu känns det som jag har landat lite i det. Och kanske får jag ordning på allt till slut. Det är tur att man kan göra listor säger jag bara. Listor på allt som ska göras och allt som ska kommas ihåg. Det är min lilla räddning. Innan jag började skriva här avslutade jag min novell som vi skulle skriva i svenskan. Det passar mej alldeles perfekt, jag älskar ju att skriva. Så medan min kära bänkgranne satt och bet på pennan och funderade för fullt, skrev jag på så det rök om det. Har alltid haft lätt för att skriva, även om jag "fuskar med reglerna" lite i vanliga fall. Men det är ju sånt jag ska lära mej nu, eller kanske snarare bli påmind om nu. Kanske kan drömmen om att skriva en barnbok bli sann någon dag. Det, mina vänner, återstår att se.


I helgen har det varit fotboll - som vanligt. Både live och på tv. I lördags mötte Liverpool Bolton, och det gick ju galant. Dom vann med 3-1. I söndags var det dags för A att spela match, och det gick precis lika bra det. A stänkte in 1-0 * stolt mamma * och matchen slutade 3-0. Vad som inte var lika kul var vädret. Fy sjutton vad det regnade och blåste. Frös som en galning när vi satte oss i bilen, men vad gör man inte?! En liten, liten stund kikade i alla fall solen fram.. och med den en underbart vacker regnbåge.



Det är något av det vackraste jag vet! ♥
Vi har även haft besök av min mamma och min äldste bror i helgen. Lite av tiden har ägnats åt läxläsning, och lite åt shopping. Mina fina fynd kommer jag att visa i morgon. Hinner inte fixa med bilderna just nu. För om en liten stund drar matte-lektionen igång, så det är bäst att jag sticker iväg nu.

Hoppas att ni alla får en fin och mysig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar