torsdag 11 augusti 2011

En solig torsdag


Just nu känns det som det är lite blandning av sommar och höst ~ ena dagen sommar, andra dagen höst. Idag strålar i alla fall solen och det är varmt igen, till min lycka. När äldsta dottern ser löven falla jublar hon och säger "snart är det höst". Mamma jublar inte riktigt lika mycket måste jag erkänna. Visst, hösten kan vara otroligt fin och mysigt på sitt sätt. Alla årstiderna har helt klart sin charm! Men.. jag är inte redo att släppa taget om sommaren än, och jag hoppas att den inte släpper taget om oss riktigt än. Det är jättemysigt att krypa ner i soffan under en filt med en bra bok. Men just nu vill jag sitta ute i solen och njuta med en bra bok. Som sagt, jag hoppas att sommaren stannar ett tag till. Nästa vecka är det sista sommarlovsveckan, och jag kan knappt fatta hur fort lovet har gått. Känns som barnen hade skolavslutning nyss. Men snart är det dags att vända rätt på dygnet och få lite rutin på saker och ting igen. Skolan drar igång för oss alla 4 tjejer måndagen den 22:e. Alla tre barnen tycker att det ska bli kul att komma igång igen, att träffa kompisarna och så igen. Och snart har alla aktiviteter satt igång åxå. Fre-söndag spelar A fotbolls-cup, så vi kommer att tillbringa helgen i Färgelanda. Nästa vecka börjar ridskolan åxå, och på torsdagen ska C vara där på ridläger bara över dagen. Som hon har sett fram emot det!!


Och A ska gå och lära sej dansa breakdance mån-torsdag, något som hon har gått och väntat på. Själv har jag tänkt att försöka komma iväg till Ullared en av dagarna. Det var ganska länge sen jag var där senast nu, så jag är sugen på ett besök på Ge-Kås. Ibland kan man göra riktiga fynd där. Såg på deras blogg att dom säljer såna underbart söta glasskålar.


Jag vill ha!!! ♥ Men jag tvivlar ju på att det finns sådana kvar nu, tyvärr. Visst är dom bara så jättesöta?!
Och nästa helg ska jag och A försöka ta oss till Göteborg för att tillbringa en dag på Liseberg. Förmodligen följer min kära vän Therese och hennes dotter ( A`s bästa kompis ) med.
Men nu måste jag fixa i ordning mej, ska skjutsa ut A till hennes pojkvän.
Så jag önskar er alla en fortsatt härlig torsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar