tisdag 31 januari 2012


God morgon god morgon!

Idag är det en riktigt KALL morgon. Termometern visar -17 grader. Jag skulle gärna stanna inne under täcket idag, men om ett par timmar är det dags att fara till skolan. Jag gillar inte kylan, tycker att jag fryser jämt och ständigt.
Jag har suttit och skrivit klart min inlämning i Samhällskunskap. Denna gången fick vi skriva om ett valfri ämne, så jag valde "Internets framfart och sociala mediers påverkan". Jag tycker faktiskt att den blev ganska så bra, jag är nöjd med den. Som sällskap har jag tv:n, kollar på "Mix Megapols Morrongäng" på kanal 5.


Jag tycker att Peter, Ingemar och Linda är suveränt bra! Varje dag har dom en fråga, där fem personer får ringa in och tycka till om den frågan. Idag handlade det om "Har du tröttnat på Facebook?" Dom som ringde in var rörande överens, alla hade tröttnat på det. Personligen är jag beredd att hålla med. Tilläggas bör kanske att jag tillbringar inte så värst mycket tid på Facebook överhuvudtaget, och det kommer säkert att bli mindre framöver. Visst är det ett smidigt sätt att hålla kontakten med gamla vänner som bor långt bort osv. Men jag är rörande överens med mej själv, det finns roligare sätt att hålla kontakten på. Ett gammalt vanligt hederligt brev ♥ Det finns väl inget som är roligare att hitta i brevlådan, än ett handskrivet brev! Jag blir så otroligt GLAD när det trillar in ett sådant här!

Ha en härlig dag i kylan!

"Det är viktigt för vår hälsa och våra liv att vi har roligt och njuter av livet.
Gör något varje dag som får ditt hjärta att sjunga."


1 kommentar:

  1. Ja hjälp, vad kallt de är just nu! Jag tycker jag fryser mest hela tiden trots att vi eldar nästan dygnet runt för att få lite värme i vårt gamla stenhus. Jag är ju ingen vintermänniska och det blir tydligt varenda gång kyla och snö slår till på detta vis. Nej, sommarmänniska med stort S det är jag det. ;)

    Det låter som ett väldigt intressant ämne du har skrivit om. Verkligen högaktellt. Vad det gäller fb så ångrar jag inte att jag avslutade mitt konto då jag gjorde det. Fb var inte min typ av forum helt enkelt och fb och blogg var en sak för mycket. Och jag ar inte saknat det en enda gång för vännerna har jag ju kvar på samma kanaler som innan fb. Och de som föll ifrån, ja de föll ifrån helt enkelt.

    Sköt om dig i kylan och ha en riktigt fin vecka vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera