fredag 11 mars 2011

Underbart med sol!


Det är soligt och skönt idag.. nästan så att man får lite vårkänslor faktiskt. Underbart!
Vilken enorm skillnad det kan vara från dag till dag, igår vräkte både regn och snö ner och idag skiner solen för fullt. Det är bara så skönt att stå här ute på trappan i solväggen ~ lovely!!
Det kanske finns hopp ändå, om att det blir vår inom en snar framtid.
Det fina vädret gör faktiskt att jag är på lite städhumör idag. Så jag tror att jag ska smida medan järnet är varmt så att säga. Bäst att passa på, man vet aldrig när det humöret infinner sej igen ( i mitt fall är det sällan det gör det ). Så jag ska strax starta stereon ( det kommer att bli Jay Smith´s cd idag, som jag tycker är enormt bra! ) och sätta fart! Trots att det är så tråkigt att städa, så är det ändå enormt skönt när det väl är gjort.

Morgonen tillbringade vi nere i gympasalen på barnens skola. Där har dom något som heter "Hela skolan sjunger". Varje klass har det en gång per termin, och det går ut på att hela skolan samlas i gympasalen och sjunger. En del låtar sjunger alla tillsammans, och en del uppträder barnen till. Dom mimar och dansar, eller sjunger låten själv om man vill det.
Idag var det mellandotterns klass som höll i det, och dom var bara så duktiga!! Dottern och sex tjejer till mimade och dansade till "Älskade ängel" från Bert-filmerna. Hon var så nervös innan, men det gick hur bra som helst! Och dom fick så mycket applåder efteråt.
Även om barnen kan tycka att det är både nervöst och pinsamt, så tycker jag att det är jättebra att dom gör det. Att dom vågar att göra det. Det är inte lätt att ställa sig inför en massa barn, lärare och föräldrar och uppträda. Jag personligen skulle inte göra det, varken nu på "äldre dagar" eller när jag gick i skolan. Det är viktigt att våga, att kunna ta för sig och att visa att man finns. Det har man en otrolig nytta av!
En jättetrevlig morgon blev det!


Jag måste ju bara dela med mig av min nya favorit-serie på tv - Sons of Anarchy.
Serien är ett spännande actiondrama som tar oss med till de hänsynslösa motorcykelgängens verklighet. De lever, kör hoj och dör för sitt brödraskap.
Jag tycker att den är suveränt bra rent ut sagt! Jag och sambon har nyss upptäckt den, och även han tycker att den är riktigt bra. Jag vill bara se mer och mer.. och mer.

Och apropå saker som barnen gör, som jag skrev om i mitt inlägg igår. Vissa saker kan man ju bara inte spara, hur gärna man än skulle vilja. Denna söta snögubben byggde minsta tjejen igår. Och eftersom det är omöjligt att spara den, fick jag föreviga den med ett foto istället. Så söt!

Dagens bästa: Dotterns uppträdande såklart!

Ha en underbar dag i det härlig solskenet!


1 kommentar:

  1. Jag hoppas att ni har haft en riktigt fin helg och att solen har lyst lika mycket på er som det har här nere hos oss. Idag har vi 8 grader i skuggan och strålande solsken. Helt underbart! Våren är sååå välkommen efter den långa vintern. :)

    Tänk att här nere njuter vi av sol och vår och uppe hos er kan ni göra snögubbar fortfarande. Jättefin snögubbe som dottern gjort! :)

    Vilken mysig morgon i skolan ni hade och vad duktig er tjej var. Sådant värmer modershjärtat och det stärker dottern hjärta något enormt. :)

    Ha en riktigt fin söndag och sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera