onsdag 23 mars 2011

Vårfeelings!!


Igår anlände våren, och med den vårkänslorna. Så underbart!! Vi har ett sånt ljuvligt väder, man vill bara vara ute och NJUTA av det!! Så otroligt efterlängtat det är!
Nu ser jag t.o.m. början av små blommor ~ härligt, härligt!

 

Jag har ju tyvärr allt annat än gröna fingrar, men jag vågar mig på att gissa att det är tulpaner och påskliljor som är på väg. Så härligt att se att det äntligen händer lite.

I helgen var det fullt upp. I lördags fyllde ju mellantjejen 10år. Hon har verkligen blivit stora tjejen nu, och jag insåg plötligt att till hösten börjar hon mellanstadiet. När blev hon så stor egentligen?! Vi väckte henne på morgonen med ljuv sång ( nåja, så särskilt ljuv var den säkert inte, men vi sjöng för henne i alla fall ). Sen blev det presentöppning för hela slanten, och hon verkar vara jättenöjd med det hon fick. Det blev bl.a. en ny stereo, så nu spelas det för fullt där inne på rummet.
Både hon och minsta dottern var bjudna på kalas hos kompisar, så på eftermiddagen var dom borta en stund. Då passade jag och sambon på att baka tårtan vi hade fått order om att göra. Hon är väldigt kräsen när det gäller fika och tårtor, så det är bäst att göra precis som hon vill.



Vi tyckte ju att det kunde vara lite grädde uppepå för att den inte skulle bli torr, men icke! Den blev i alla fall jättegod, och hon mumsade i sig för fullt. Huvudsaken är att hon är nöjd på sin stora dag! Och dagen den blev som hon ville - underbart väder, presenter som hon hade önskat sig och en god tårta. 
På söndagen var det träning med tjejlaget. Dom var bara sex stycken, så jag såg till att dom som var där fick slita ordentligt. Det är så kul att se att dom kämpar, att dom vill och naturligtvis att det går framåt för laget. Tjejerna är så duktiga! Jag fick agera avbytare när det var dags att knyta skosnören osv. Egentligen ska jag ju hålla mig från planen eftersom mitt knä inte håller, men det är så svårt! Jag tycker att det är så otroligt kul att spela fotboll!!

Måndagen tillbringade jag mestadels i soffan med en otrolig huvudvärk - igen! Jag har så svårt för att bara ligga där, för att slappna av. Det är så mycket jag kommer på att jag vill och borde göra när jag ligger där. Men dessvärre var det ju ingen idé att påbörja något, utan jag fick snällt ligga kvar.
Igår kom jag äntligen iväg till optikern. Det visade att jag har brytningsfel och förmodligen kommer en del av min huvudvärk därifrån. Att välja båge är ju inte det lättaste, finns många snygga. Jag lånade i alla fall med mig fyra olika hem. Jag har provat och provat, och resten av familjen har fått vara smakråd.



Nu har jag i alla fall bestämt mig, det blir dom lilasvarta Tommy Hilfinger. Jag trivdes allra bäst i dom. Så idag ska jag åka in och lämna tillbaks dom, och beställa dom jag vill ha.
Men nu ska jag ta mig en promenad, och bara njuuuuta!!!
Dagens bästa: Alla vårkänslorna!

Hoppas att dagen blir härlig!





1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Visst är det ljuvligt att våren har anlänt och att vi kan njuta av sol och värme efter den långa vintern? :) Igår njöt jag av att se tvätten hänga på tork utomhus. Det är inte mycket som slår den doften inte. :)

    Ett stort grattis i efterskott till er fina tjej! Det låter som hon hade en alldeles perfekt födelsedag och tårtan ser hemskt smarrig ut. :)

    Trist med huvudvärk men vi får hoppas att det är synen som har bråkat till det för ditt huvud och att det blir bättre när du får dina nya fina glasögon. :)

    Jag vill också passa på och tacka dig för dina fina ord hos mig Sanna. De värmde så gott i hjärtat. Tack snälla du! :) Det blev bara en veckas paus för min del. Det behövdes inte mer för att jag skulle hitta tillbaka till glädjen igen. Det känns bra at vara tillbaka igen. :)

    Njut av våren kära du!

    Kram Lotta

    SvaraRadera