torsdag 7 april 2011

Förkylningen sitter fortfarande i, och jag känner mig allmänt SEG. Som om det inte vore nog så kom migränen som ett brev på posten i förmiddags. Ett riktigt jobbigt anfall som gjorde att jag spydde två gånger. Nu känns det i alla fall lite bättre, tack och lov. Försökte att se så mycket jag kunde av "Efter tio" med Malou Von Sivers på TV4. Passande nog så pratade dom om just migrän idag. Fick lite tips på hur och vad man ska äta osv. Man kan ju alltid testa det i alla fall, funkar det så är det ju guld värt!! Måste ringa till vårdcentralen så att jag kan få träffa min läkare snart. Orkar inte ha det så här! Det är egentligen mindre smart att sätta sig vid datorn nu, men jag är så rastlös. Tänkte att eftersom jag ändå kollade mailen, så kunde jag passa på att få ihop ett litet inlägg åxå.


Ute skiner solen för fullt idag, men det blåser ordentligt. Dock blåser det inte kallt, satte mig ute på trappan lite förut och blåsten kändes riktigt skön tycker jag. Ska försöka att ta mig en promenad lite senare, kanske får jag sällskap av största tjejen. Alltid roligt med sällskap på promenaderna. Egentligen har jag inte så mycket att skriva om eftersom dom senaste dagarna mest har inneburit ryggläge i soffan. Det har mest blivit tittande på tv, läsning och korsord. Väntar fortfarande på att dom ska ringa från Specsavers och säga att mina glasögon är klara. Varje gång telefonen ringer hoppas jag att det är därifrån.. men än så länge har det inte varit så tyvärr.


Har passat på att beställa en bok nu när jag sitter här - "Bara jag kommer hem" av Nina Muhonen.
"Sommaren 1996 dök Nina Muhonen i en konstgjord sjö i England. Några avgörande sekunder och hennes liv blev aldrig mer sig likt. Här berättar hon om den stora livsförändringen och om hur det var att gå vidare med helt nya förutsättningar.Bara jag kommer hem är en viktig dokumentation om krisbearbetning och om den långa vägen tillbaka till ett värdefullt liv. Men främst är boken en rörande livsberättelse om kampen för att överleva en livskatastrof och om att välja livet."
( text lånad från boksidan.net )
Hon var gäst hos Malou en dag i förra veckan, där hon pratade om bl.a. olyckan, vägen tillbaka, sin vardag numera. Väldigt intressant och hon verkar vara en väldigt stark människa. Blev nyfiken på boken, så jag ser fram emot att få den så jag kan sätta igång och läsa.

Dagens bästa: Solen kombinerat med blåsten ~ härligt!

Ha en fortsatt finfin torsdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar