tisdag 5 april 2011

Idag känner jag mig ungefär som han på bilden här ovan.. stressad! Det var så mycket jag hade tänkt att jag skulle hinna med idag. hade kladdat ner en lång lista på saker att fixa. Så vaknade jag imorses och var fullständigt genomförkyld! Jag får hålla på och snyta mig i ett, hostan gör otroligt ont och det gör ont precis överallt. Så idag är det jättesynd om mig.. tycker jag i alla fall. Jag har legat nerbäddad i soffan i stort sett hela dagen hittills. Sovit och kollat på tvn. Har hunnit med en del avsnitt av The Big Bang Theory, och åtminstone fått skratta en del. Vädret utanför fönstren idag gör ju inte att man blir på bättre humör direkt, det är så himla grått och trist och regnet öser ner. Det är ingen bra dag alls idag! Inget av det på listan har blivit gjort, jag får helt enkelt spara det tills jag piggnar till igen. Det känner jag mig stressad av, när jag vet att jag har så mycket att göra och istället ligger och "latar mig". Jag försöker att få mig själv på andra tankar, men det är inte det lättaste kan jag säga!
Helgen var ganska så lugn för våran del. Jag hade hoppats på fint väder, men så blev det tyvärr inte. I lördags åkte jag och barnen "hem" till Falköping, och hälsade på mina föräldrar och några av syskonen. Vi tog även med min lilla mamma och åkte till en bytesmarknad. Barnkläder, skor och leksaker högt och lågt var det. Jag tröttnade faktiskt ganska så fort, det var mycket folk och dom rev och slet som bara den. Men jag lyckades att lägga vantarna på en jättefin klänning till lilltjejen. Den var inte ens använd utan hade lapparna kvar, och jag gav bara 10 kronor för den. Ett riktigt fynd! Både jag och dottern tycker att den är jättefin, och hon blev så söt i den!

 Min svägerska och hennes dotter hade bakat all fika och stod och sålde, och det var höjdpunkten *MUMS*. Enligt mig så är dom bäst i världen på att baka. Det fanns så mycket att välja på.. och jag åt alldeles för mycket. Deras morotskaka är LJUVLIG rent ut sagt!!


Jag fick med mig några hem Tyvärr blev dom lite tillplattade på hemresan, men dom gick ner i alla fall kan jag säga. Så gott, så gott! Ska få receptet på dom, sen ska jag testa att baka dom själv. Jag är inte mycket för att baka, tycker att det är ganska tråkigt - tyvärr. Men ibland kan t.o.m jag få mina små ryck. 
Nu ska jag återgå till min plats i soffan igen. Har plockat fram "Änglarnas stad" med Nicholas Cage och Meg Ryan. En underbart bra, och sorglig, film!

Dagens bästa: Det gulliga krya-på-dig-sms:et från Therese.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar