måndag 9 maj 2011


Jaha ja.. så har ännu en helg passerat i en flygande fart. Även denna helgen har vi haft ett riktigt härligt och fint väder, och det har varit full rulle från morgon till kväll. En del av tiden har tillbringats borta i det nya huset. Emellanåt känns det lite trist att behöva vara inne när det är ett sånt härligt väder utomhus, men vad gör man..?! Det måste ju hända lite där borta åxå.


I lördags var vi ute och kollade när största dottern fotbollslag spelade match. Det är alltid lika kul att se dom spela, dom är så duktiga! Dottern satte 3 snygga mål. Det jublades högt och mamma var jättestolt! Det var vi ju tvungna att fira med lite glass efteråt. På söndag är det match igen, och det är bara att hoppas på att det går lika bra då.



Väl hemma igen så tog jag och A en promenad ner till sjön som ligger ca. ½ mil härifrån. Passade på att njuta av vädret och pratade om allt mellan himmel och jord. Meningen var att hon skulle ta sig ett dopp, men hon insåg till slut att det var för kallt i vattnet. Så det blev bara benen som fick bada. Satt där nere på bryggan ett tag och bara njöt! Det var så tyst och lugnt, och så otroligt fint när solen speglade sig i vattnet. Då kan man inte annat än att bara njuta av att leva!


På söndagen skjutsade jag A ut till fotbollsplanen igen, då skulle en killkompis spela match. Själv blev jag sittandes där i solen och bara gottade mig. Som ni förstår har det varit en skön helg för min del.
Efter matchens slut var det dags att bege sig till nästa ställe. Klockan 17 var det dags för A´s gymnastikuppvisning. Och även den gick galant! Det var volter, hjulningar, hopp, splitt och spagat så det stod härliga till. Jättekul att titta på! Dom var superduktiga! Jag vet ju att A tycker att det är jättekul med gymnastiken, men själv kan jag känna att det blir skönt med ett litet uppehåll nu. Det blir ett sånt himla flängande fram och tillbaks, så det är skönt att få lite ledigt från det tycker jag.
Söndagkväll innebär ju "Mästarnas mästare", och det var med stor sorg som jag såg Pekka åka ut igår! Verkligen jättetråkigt tycker jag. Jag hade inte sörjt en minut om det hade varit Limpar som åkte ut! Nu får jag hålla på Stenmark i fortsättningen, den mannen imponerar stort!



Om en stund ska jag ut och promenera igen, ska gå och möta A som har varit hos en kompis. Lika bra att slå två flugor i en smäll, jag får motion och hon behöver inte gå ensam hem.

Helgen bästa: Dotterns snygga mål!
Ha en fortsatt härlig dag!

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Så fina vårbilder du bjuder på och vad fint det är där ni bor. Härligt med en sjö så nära. :)

    Vilken duktig fotbollstjej ni har och jag förtår att det stolta modershjärtat svämmade över. :)

    Vilken härlig helg ni fick och jag hoppas att veckan har fortsatt på samma fina vis den. Sköt om dig kära du och njut av solen och all den vackra grönskan. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera