tisdag 7 juni 2011


Så har fem dagars ledighet passerat.. hur fort gick inte det?! Det har i alla fall varit fem dagar med ett rent ljuvligt väder. Solen har strålat och det har varit riktigt, riktigt varmt. Vi har njutit för fullt av det! Mycket av tiden har tillbringats borta i andra huset.. och i trädgården, där jag har roat mig med att fota alla underbara blommor. Det är så otroligt vackert där nu! Visst, den är för tillfället ganska så vildvuxen, men blommorna och buskarna är lika vackra för det. Jag börjar faktiskt att se fram emot att få fixa i ordning i trädgården där. Nu har jag ju allt annat än gröna fingrar.. men det kanske kan bli bättring på den fronten, åtminstone hoppas jag det. Under kan ju ske, som sambon skulle sagt. Jag har så många tankar och ideèr i huvudet, och i min lilla bok, om hur jag vill ha det sen. Vi får se vart det slutar någonstans.


Vi har hunnit med en hel del. Denna veckan blir det nog tyvärr inte mycket tid över till att vara där. Men snart är det ju slut på skola och aktiviteter, så då blir det till att sätta fart. Jag längtar verkligen tills vi kan flytta in där! Det blir skönt att slippa ha grannar alldeles tätt intill, och att få en stoor trädgård. Just nu försöker vi komma fram till om bersån ska vara kvar eller inte. Jag vill att den ska vara det, men inte sambon. På något sätt ska jag nog lyckas att övertala honom.




Vi har även hunnit med att spela lite fotbollsgolf.. och jag slog storebrorsan denna gången!! Det kändes BRA ;) En kväll spenderades borta på logen, där Lasse Stefanz spelade. Som vanligt var dom jättebra! Vi satt hemma hos Therese innan. Vi drack en och annan cider, och vi hade det jättetrevligt! Passade på att köpa med mig deras nya platta hem, och den är lika bra som väntat! Herr Jönssons röst går inte av för hackor!! Like it a lot!
En liten sväng ut till köpcentrat hann vi åxå med. Vi passade på att åka när Bygglovs-Matte och Willy var där. Dom var verkligen jättetrevliga, och roliga! Man fick många goda skratt kan jag säga. Båda karlarna verkar vara trevliga och snälla, man kan inte annat än att tycka om dom. ( Åxå får jag ju tillägga att Matte ser ganska så bra ut, han har CHARM den mannen! )


Jag slapp i alla fall, konstigt nog, att åka dit när Sean Banan var där. Trodde att barnen skulle vilja åka, men dom ville hellre se Matte & Willy. Bra val av dom tycker jag.
Igår tog jag "ledigt" från det andra huset. Var tvungen att ge mig ut och shoppa, lilltjejen fyller ju 8år på tordag. Så det var dags att handla presenter. Naturligtvis var det den varmaste dagen av alla. Det var så otroligt hett och kvavt, och folk var det överallt.. vilket gjorde att det tog inte lång tid förrän huvudvärken infann sig *suck*. Ingen bra dag alls! Jag fick i alla fall köpt några paket innan jag for hemåt igen. Väntade ivrigt på att det skulle börja åska, men ingenting hände.. Huvudvärken blev bara värre och värre, framåt kvällen kunde jag knappt ta mig ur soffan. Tog ett par tabletter och gick och la mig. Framåt 02.30-tiden vaknade jag igen.. då ÄNTLIGEN hade det börjat åska. Gick upp och gick ut och satte mig på altanen.. och jag måste säga att jag njöt! Utav regnet som vräkte ner, alla blixtrar som så vackert lyste upp himlen och mullrandet som kom närmare och närmare. Jag gillar åska! Tycker att det är mysigt när det åskar! Jag satt där ute nån timme, och efter ett tag så kändes det tydligt att både luften och huvudvärken blev bättre. Tack!



Ikväll spelar A match igen, men tyvärr missar jag den eftersom C har ridskola samtidigt. Det är synd att man inte kan dela på sig, och vara på två platser samtidigt. Jag vill vara med på både två ju!
Nu hör jag faktiskt att det börjar att mullra så smått igen ~ härligt!

Ha en fortsatt riktigt härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar