torsdag 28 juli 2011

En strålande onsdag!

Ja.. det var just vad det blev igår. Ett alldeles underbart väder hela dagen, det var hett! Och som vi njöt!
Festivalens första dag kunde inte ha haft mer tur med vädret. Det var mycket folk ute och det syntes tydligt att det var fler än vi som njöt av solens strålar. Kungsgatan var fylld av människor som var sommarklädda, som njöt av en glass eller en fika i solskenet. En del stånd fanns det, men det kändes som det var mindre i år än vanligt. Det blev inte särskilt mycket handlat, men det är alltid skoj att gå runt och kika.
Vad som inte är lika kul är dessa tält med mobilförsäljare! Jag vet, dom gör bara sitt jobb.. but I can`t help it - jag blir irriterad! På något sätt verkar det som att det alltid är just mej dom väljer att "hoppa på". Folk framför och folk bakom klarar sej, så kommer jag... ja, då är det klippt. Jag säger alltid vänligt att jag inte är intresserad, och då tycker jag att det borde vara bra där liksom. Men inte då, dom måste ju bara visa hur otroligt bra deras avtal är, tala om vad jag får osv. I don`t care! Har jag sagt att jag inte är intresserad så är jag inte det. Jag är helt klart gladast om jag slipper deras tjat!


Något som jag däremot föll pladask för med en gång var detta fina halsband. Verkligen jättefint tycker jag! Det var två tjejer som satt och tillverkade smycken och sålde. Jag kunde ju bara inte motstå detta, utan det fick följa med mej hem <3. Dom hade många fina att välja på! Gör gärna ett besök på deras facebook-sida och kika ~ Imagine-handgjorda smycken. Det är inte helt omöjligt att det blir fler halsband inhandlade om tjejerna sitter där fler dagar under festivalen. Gillade hjärtat med texten "Skrattrynkor går inte att köpa", det ligger helt klart något i det. 
Största dottern och kompisen försvann ju snart iväg md ett helt gäng med kompisar, så jag,C och J fick roa oss själva.. vilket inte var särskilt svårt. Vi satte oss och fikade ~ smaskigt värre! ( ..som sagt, jag ÄR ett fikamonster! ). Barnen valde glass och jag tog min favorit där, budapest-bakelse och kaffe. Den är så underbart god!! <3




Sen begav vi oss bort mot "tivoli-parken". Det som var intressant för mina barnen var radiobilarna, där blev det verkligen glada miner och höga skratt :) Varv efter varv (efter varv, efter varv, efter varv.. ) körde dom och krockade med varann. Mamma njöt av solen och hade kameran i högsta hugg.
Det var en härlig eftermiddag! Innan vi for hemåt handlade vi lite bak-ingredienser. Det ska nämligen bakas här idag igen. Måste bara testa ett recept som jag hittade för ett tag sen ~ Centerkaka. Det låter så gott - hoppas att slutresultatet blir det åxå.







Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar