onsdag 27 juli 2011

UnDeRbaRt!!


Jag tror ta mej tusan att någon / något däruppe lyssnade på mitt lilla gnällande om vädret igår. För idag vaknade vi upp till en alldeles underbar morgon. Solen strålar för fullt och det är härligt varmt och skönt igen. Det kan bara beskrivas med ett ord; UnDerBaRt!!
Jag har avnjutit dagens första, men definitivt inte sista, kopp kaffe här ute på trappan. Solen värmde så gott! Min lilla vän skatan kom på besök för att se om jag hade något att bjuda på idag, så hon fick smaka lite på min macka.
Dagens väder gör att humöret är på topp idag, och som att lite energi har kommit tillbaks. Så jag tror minsann att jag ska roa mej med att städa bilen idag ;) Största tjejen har haft en kompis sovit över här inatt, om ett par timmar ska jag skjutsa ner dom till stan. Idag drar Fjordfestivalen igång, så nu blir det fullt ös i stan i fyra dagar!
Det lär inte bli något bakande idag. ( Kan det vara så att det har blivit roligt att baka?! Det verkar faktiskt så.. ) Idag vill jag inte vara inne, tänker vara ute och bara NJUTA!
Mina vaniljdrömmar igår blev i alla fall goda. Var ju tvungen att provsmaka även om dom är till lilla mamma, kan ju inte ge bort något utan att veta om dom smakar bra ;) När jag ändå var igång så slängde jag ihop några chokladmuffins med vit choklad inuti. Dom gick ner dom åxå - utan några som helst problem ;)



Jag hoppas att ni har ett lika underbart väder & att ni får en riktigt riktigt härlig dag!

Dagens bästa: Vädret ~ vad annars?! :)

1 kommentar:

  1. Hej vännen!

    Visst är det härligt att sommaren återvände igen? Här blev det efterlängtat bad idag. Döttrarna ville knappt åka hem igen. Och eftermiddagen och kvällen har vi njutit i trädgården och hängmattorna. Underbart! :)

    Oj, vad mycket gott du har hunnit med att baka de senaste dagarna. Ser så gott ut! :)

    Ha trevliga festivaldagar och jag hoppas att det fina vädret har kommit för att stanna.

    Kram Lotta

    SvaraRadera