måndag 22 augusti 2011

Back to school!


Ja.. det var just vad det var idag. För första gången på måånga år var jag tillbaks på skolbänken. Idag var det förvisso mest information, men i morgon drar det igång på riktigt. Första lektionen jag har är psykologi, och det ska bli väldigt intressant.
Alla vi tjejer har njutit av den sista sommarlovsveckan, och imorses var vi nog alla både lite spända och nervösa. Det har shoppats nya kläder, skor, väskor, block och pennor, och allt packades ner och gjordes i ordning under gårdagen. Största dottern fick även äran att färga mitt hår, så nu är jag rödbrun istället för blondin. Trivs bäst i att vara blond på sommaren, men nu fick det annan färg istället. Hoppas dock inte att sommaren är helt över än. Idag har vi ett alldeles underbart väder här, solen skiner för fullt och det är varmt och skönt. Lovely!
Även om det har varit himla skönt med sommarlov, så är det samtidigt lite skönt när allt blir "som vanligt" igen. Lite fasta rutiner och så.

Sista sommarlovsveckan var det både fullt upp och lugnt mellan varven. Vi hann med att åka iväg och bada ( denna gången klarade vi oss från både regn och åska ), käka en massa glass, shoppa skolsaker. Mellantjejen var iväg på ridläger över en dag, och var alldeles salig när hon kom därifrån. Som hon hade väntat på att få träffa hästarna igen, och till sin stora lycka fick hon rida sin favorit, Bam-Bam. Så hon sken verkligen ikapp med solen den dagen! ♥ Stora tjejen var iväg och lärde sej dansa breakdance. Tre av killarna i Ultimate B-Boys var här i stan och lärde ut det. Tyvärr skadade A handleden så hon kunde inte vara med på uppvisningen. Men dom var i alla fall jätteduktiga, och det hela avslutades med att killarna i Ultimate B-Boys dansade för oss. Dom var imponerande måste jag säga!


Jag och minsta tjejen hann med en tur till Ullared, ihop med min mamma och min äldste bror. Jag trivs som fisken i vattnet där. Som vanligt så fyndade jag en del. Tyvärr hittade jag inte så värst mycket kläder denna gången, men det blev en hel del annat. Är mycket nöjd med många av mina köp. Som vanligt hade jag ju med mej en lista på sånt som skulle inhandlas.. men tja, jag vet inte varför, men inte mycket av det på listan var med hem. Av någon underlig anledning brukar det bli så när jag är där.
I lördags var jag och största tjejen på Liseberg med Therese och Elin. Hade verkligen en toppendag där! ♥ Vi hade jättefint väder. Det var ju köer till det mesta, men det hade vi ju räknat med. Blev "upplurad" i Kanonen, och den var ganska "läskig" måste jag säga. Förr i tiden kunde jag åka allt, men nu på "gamla dar" fixar jag inte riktigt det längre. Flume-Ride är min favorit ♥ och den åkte vi såklart. Den står jag gärna i kö för att få åka, så härligt!



Det var som sagt en jättehärlig dag med himla goa tjejer!! ♥
Nu är det dags att fixa lite mat, innan jag ska köra mellantjejen och en kompis till fotbollsträningen.

Ha en fortsatt toppenhärlig dag ~ det tänker jag ha! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar