onsdag 22 februari 2012

En riktig ruskdag!


Idag är det verkligen ett riktigt RUSKVÄDER här. Regnet vräker ner och det blåser som bara den. Så tråkigt tycker jag. Att det kan vara så himla olika från dag till dag.
Det är ju sportlovstider här hos oss nu, och igår hade vi strålande solsken och det var nästan varmt och skönt ♥ Gårdagen tillbringade vi på Emaus här nere i stan. Det blev en härlig dag i solskenet ♥ Barnen, och jag, hade fullt upp med att klappa alla söta djur. Sen blev det fika i solen ~ gott! Tyvärr var det ren is nästan överallt där, vilket gjorde att ridningen var inställd. Men det kommer ju fler tillfällen till att rida, så det gjorde inte så mycket. A såg mer eller mindre ut som Bambi på hal is i kilklacksskor ;) Jag sa åt henne gång på gång att byta skor, men hon var envis som bara den.. Dock klarade hon sej från att ramla. Ramlandet stod J för, hon nästan låg ner mer än hon stod upp.




Några av alla hästarna där. Den på första bilden är ju helt otroligt fin! ♥

Som sagt, vi hade en jättemysig dag tillsammans jag och tjejerna ♥

Söta Gustav som bor där.

Men.. något som gjorde mej väldigt IRRITERAD var följande;
I en del av ena bygganden finns flera olika bås med kaniner, som man kan gå in hos och gosa med. Och det är ju jättebra på sitt sätt. Det skulle ju vara ännu bättre om alla kunde följa de regler som finns uppsatta för det. Där står bl.a. att vi vuxna ansvarar för vad barnen gör, och att det är vi som ska lära dom att handskas med djuren. Det står även att man får inte lyfta upp kaninerna eller röra deras hus, man får inte springa omkring eller skrika. Igår måste jag säga att det var rena kaoset där inne. Det var barn högt och lågt, det skreks och det sprangs. Dom bar runt på både kaniner och deras hus. Och vad gör dom vuxna? Jo, dom står där och pratar med varandra. Kastar ett öga på barnen då och då, men INGEN ( och då menar jag verkligen ingen ) säger till barnen. Kaninerna sprang runt, runt för att försöka komma undan alla barnhänder.
Jag måste säga att det är fruktansvärt dåligt av de vuxna!! Och det gör mej så arg! Djuren är inga leksaker, och det är de vuxnas ansvar att se till att barnen inte behandlar dom som såna heller.

Ha en fortsatt mysig dag i regnet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar